Jak sprawdzić kto dzwonił

Witam wszystkich, mam dylemat i liczę na Waszą pomoc. Babcia dzwoniła do mnie wczoraj bardzo zaniepokojona, bo dostała telefon od kogoś kto przedstawił się jako pracownik banku i mówił że ktoś próbuje włamać się na jej konto. Chcieli żeby podała jakieś kody z SMS-a. Na szczęście się rozłączyła i do mnie zadzwoniła, ale teraz ma niepokój czy to faktycznie nie był prawdziwy bank. Zapisałem ten numer z którego dzwonili, ale nie wiem jak sprawdzić czy to oszuści czy może faktycznie ktoś z banku próbował ją ostrzec. Jak można to zweryfikować?
 
Pracownika banku zawsze można sprawdzić. Dzwoniąc na infolinię banku oczywiście rozłączamy się i wybieramy nr z ręki infolinii. Nie oddzwaniamy na nr z którego dzwoniono nawet gdyby wyświetliło się, że nr to infolinia banku. Pracownik nie poprosi nigdy o hasło nr klienta, instalowanie jakiejś aplikacji czy kody SMS. Z opisanej sytuacji pasuje mi to na typowe oszustwo na tzw pracownika banku. Proszę uważać będą babcie chcieli na pewno jeszcze za chwile raz próbować oszukać w inny sposób na policjanta, prokuratora lub pracownika biura informacji kredytowej itp
 
Dla przypomnienia wycinek ze strony banku:
Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o dane karty płatniczej oraz jej PIN, o login i hasło do bankowości elektronicznej, pełny numer PESEL czy kod BLIK. Nie będzie też namawiał do instalacji dodatkowego oprogramowania.
 
Powrót
Góra